home

Modulestructuur / Baan

De modules zijn gebouwd als een 15cm hoog kader, waarin, op een aangebracht binnenframe, een isolatieplaat van 4cm wordt gelijmd. Dit resulteert in een stevige en toch lichte constructie. Deze constructiemethode wordt ook bij de Leuvense ModelTreinClub gebruikt. Zie daarvoor oa. op de site www.spooreen.be.

Gezien er toch wel een risico is dat de styrodur kromtrekt, is toch voorzien in een toplaag in 8mm multiplex. Gezien de gehele modulebaan het stationsemplacement weergeeft, dus zonder hoog ballastbed, is een kurklaag gelijmd in stroken van 10cm op de plaatsen waar de rails moeten komen. Hiermee kan, indien gewenst, toch een lichte welving in het ballastbed worden aangebracht.

op 31 januari kon de volledige baan eindelijk opgesteld worden... Een impressie:
de modules van 40cm breed, waarop station, loskoer etc, komen zijn nog niet geplaatst. Die komen nog aan de kant van het raam.

baan
Het linkergedeelte van de baan. Het stationsgebouw komt links achteraan

baan
Achteraan rechts komt het station, aan het kortste spoor rechts komt de goederenloods, de basis voor de weegbrug is al gelegd in het verlengde van het spoor voor de goederenloods.

baan
Zicht naar de andere kant. De V60 staat op het spoor komende van Falls. De basis voor de locloods ligt er ook al. Merk op dat de laatste 1m70 op een verhoogde vloer ligt. Niet echt praktisch, maar de enige oplossing wegens -oorspronkelijk niet voorzien- plaatsgebrek,


hoofdpagina